2,0 TSi - pchać się w ten silnik ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturos
    Drive
    • 2007
    • 75

    2,0 TSi - pchać się w ten silnik ?

    Witam,
    Jestem nowy na tym forum, więc proszę nie bijcie jeśli temat nie w tym miejscu. Posiadam Octavie 2 z końcówki 2004 roku (wersja podstawowa). Planuje modernizacje w postaci skórzanej kierownicy multifunkcyjnej, manetki z tempomatem jak i szyb elektrycznych tylnych. Jednak że jestem kiepski w tych tematach to moje pytanie jest następujące: Czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto był by w stanie się tymi modernizacjami zająć ? doradzić jakie części kupić itp. Oczywiście modernizację bym robił po kolei, na raz to wyjdą za duże pieniądze. Jeśli temat nie w tym miejscu to po proszę kolegę moderatora o przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce. Z góry dziękuje za pomoc.
  • W1Michał
    Rider
    • 2006
    • 351

    #2
    2,0 TSi - pchać się w ten silnik ?

    mam krótkie pytanie na temat - czy warto rozważać zakup np Superba z silnikiem 2,0 TSI ? wiem że w połowie 2011 r był ten silnik modyfikowany poprzez chyba inne pierścienie, i tu moje drugie pytanie - czy to coś dało w związku z zużyciem oleju czy po prostu próbowali coś nie wielkim nakładem poprawić ale w sumie nie wiele to dało ? bo słysze rózne opinie. Od którego miesiąca dokładnie te motory są niby poprawione ? za wszelkie wskazówki dzięki z góry
    http://www.elcal.pl/

    Komentarz

    • Rado28
      Classic
      • 2014
      • 10

      #3
      Witam.
      Właśnie interesuje mnie ta sama kwestia brania oleju silników TSI poprawionych w 2011r.
      Również będe wdzięczny za wiadomości w tym temacie.
      Dzięki z góry, pozdrawiam.

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        #4
        W1Michał, Rado28, nie wiem czy dobrze kojarzę ale wydaj mi się, że 1,8TSI brały olej. W 2,0TSI były jakieś problemy z rozrządem, na forum opisywane.
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • misza_zabrze
          L&K
          • 2013
          • 1371
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BLR 2.0 FSI 150 KM

          #5
          SS, nawiazujac do briskoda to w 2.0TSI rowniez jak i w poprzednikach(2.0 TFSI i 2.0 FSI) padaja napinacze lanucha. W poprzednikach byla inna konstrukcja ale z tego mozna winoskowac ze nie wyciagneli zadnych lekcji z padajacych napinaczy.

          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
          Obecnie -> Seicento 900+LPG
          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
          Bylo ->GOLF 3 1.8

          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

          Komentarz

          • SS
            RS
            • 2010
            • 16209
            • Superb III (3V3)

            #6
            misza_zabrze, ale te napinacze można sprawdzać kompem i jakoś to ogarnąć. Podobno jest najnowsza wersja tego napinacza :x U mnie sprawdzane było i jest ok, ale z olejem...

            [ Dodano: Czw 25 Cze, 15 12:18 ]
            W1Michał, Rado28, proponuję wpaść na spota i pomacać auta z tymi silnikami, podpytać właścicieli. Tutaj nie każdy ma czas i siłę żeby pisać, na spocie nie mają wyjścia :wink:
            Pisał Sebastian

            Komentarz

            • misza_zabrze
              L&K
              • 2013
              • 1371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BLR 2.0 FSI 150 KM

              #7
              Oto co napisali na briskoda. Fakt ze z 2014 ale chyba nadal aktualne


              Having said that the timing chain had been revised, that only apples to 2008 models so I have revised my post above. The revised chain tensioner - 06K 109 467K - was introduced wef 05.03.2012 and supercedes the 3 previous versions. If and when I have the tensioner replaced, I will opt to replace the timing chain too.

              As I haven't seen this posted elsewhere on Briskoda, here are the various timing chain part numbers and revision dates for the CDAA, CCZA and CDAB engines.*

              06H 109 467N >> 26.04.2010
              06H 109 467T 27.04.2010 >> 29.08.2011
              06H 109 467AB 30.08.2011 >> 04.03.2012
              06K 109 467K 05.03.2012 >>

              All of the tensioners other than the 467K version have been dropped and must not be used as spare (replacement) parts.

              CDAA = 118KW 160HP 1.8TSI
              CDAB = 112KW 150HP 1.8TSI
              CCZA = 147KW 200HP 2.0TSI
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz

              • SS
                RS
                • 2010
                • 16209
                • Superb III (3V3)

                #8
                misza_zabrze, ktoś ostatnio pisał, że chyba teraz aktualna jest litera G czy H. K%$#$ sam już nie wiem. Chyba VAG chce nas zniechęcić ilością tych poprawek :evil:
                Pisał Sebastian

                Komentarz

                • Rado28
                  Classic
                  • 2014
                  • 10

                  #9
                  SS na spota bardzo chętnie bym zawitał ale nie ma mnie aktualnie w kraju, jestem w Szwecji i tu planuję kupić Superba w benzynie i dlatego czytam, pytam...
                  I właśnie mam też dylemat czy jeszcze się nie wstrzymać za następne lato i wtedy kupić Superba po lifcie, bo jak narazie tych 2, 3 latków w benzynie praktycznie nie ma w ogłoszeniach. W dieslu wiadomo prędzej by się znalazło po lifcie.
                  Z tego co zaobserwowałem to w ogłoszeniach są roczniki 2010, 2011, czasami zdarzy się 2012 mówię o tsi. Ale tych po lifcie w benzynie jest bardzo mało, albo praktycznie wcale.
                  Także chyba jeszcze poczekam z przyszły rok i wezmę po lifcie a w tym czasie douczę się teorii na forum co i jak
                  ...i kurcze jak skuszę się na tsi to mam nadzieję ze juz z tym braniem oleju będzie normalnie, bo niby jakoś w 2011 porawili te pierścienie ale ja jakoś cały czas w to do końca wierzę... moze jestem dziwny, nie wiem juz sam.. :lol: bać się czy nie bać się tych po 2011 roku ??? Ogólnie superb mi imponuje rozmiarami, wnętrzem, komfortem i na pewno bezpieczeństwem Fajne auto Ta ilość miejsca w środku mnie dosłownie rozwala... Przymierzam się do kombiaka
                  Co myślicie ?

                  Komentarz

                  • SS
                    RS
                    • 2010
                    • 16209
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Rado28, jak nie masz parcia to poczekaj. W tym czasie może się jakaś okazja trafi. Popatrz po oznaczeniach silnika bo one są w całej rodzinie VW więc możesz coś znaleźć na forum Audi, VW, Seata no i Superba Co do wielkości to jeśli masz takie potrzeby to bierz, nie zwiedziesz się
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz

                    • misza_zabrze
                      L&K
                      • 2013
                      • 1371
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BLR 2.0 FSI 150 KM

                      #11
                      Jesli ktos zainteresowany to tutaj link bo stron Briskody na temat 2.0 i 1.8 TSI TUTAJ Z tego co wyczytalem to Skoda w niektorych przypadkach szla na reke i w ramach goodwill wymieniali caly silnik. Odnosnie kosztow trzeba przeczytac topic.
                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                      Komentarz

                      • SS
                        RS
                        • 2010
                        • 16209
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        misza_zabrze, widzę, że na tej stronie to głównie 2,0TSI padały, u nas więcej przypadków 1,8 chyba miał :?
                        Pisał Sebastian

                        Komentarz

                        • misza_zabrze
                          L&K
                          • 2013
                          • 1371
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BLR 2.0 FSI 150 KM

                          #13
                          SS, owszem bo bardziej popularne tu sa VRS-ki. Tak wynika z moich obserwacji z tego co mijam na drogach.
                          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                          Obecnie -> Seicento 900+LPG
                          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                          Bylo ->GOLF 3 1.8

                          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                          Komentarz

                          • SS
                            RS
                            • 2010
                            • 16209
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            a co do dobrej woli producenta to u nas chyba już jest coraz mniej aktualne bo tam był limit chyba 5lat i przebiegu. Czyli do końca roku auta z 2010r. mogą być objęte tą akcją, z naciskiem na "mogą"

                            [ Dodano: Czw 25 Cze, 15 13:16 ]
                            Zamieszczone przez misza_zabrze
                            owszem bo bardziej popularne tu sa VRS-ki
                            bogaty kraj to i auta droższe
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz

                            • misza_zabrze
                              L&K
                              • 2013
                              • 1371
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BLR 2.0 FSI 150 KM

                              #15
                              najlepsze ze otwierasz pierwsza storne watku i ok 50 aut na dzien dobry z ta sama usterka
                              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                              Obecnie -> Seicento 900+LPG
                              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                              Bylo ->GOLF 3 1.8

                              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                              Komentarz

                              • SS
                                RS
                                • 2010
                                • 16209
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                misza_zabrze, a wiesz czy tam odpowiednik UOKIK jakąś akcję naprawczą "wszczął", jak do tego VW podszedł?
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz

                                • misza_zabrze
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1371
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                  #17
                                  SS, zaraz sprawdze

                                  [ Dodano: Czw 25 Cze, 15 13:36 ]
                                  ok jako tako recall-u nie ma Przed chwila dzwonilem do Skody. Jak narazie jeszcze ida na goodwill, ale wszystko oczywiscie zalezy tak jak w PL od:
                                  rok produkcji
                                  przebieg
                                  serwis (oczysicie najlepiej w SKODA)
                                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                  Komentarz

                                  • SS
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 16209
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    misza_zabrze, pytam bo moja siora mieszka w UK i ma O2 1,4tsi z DSG i jej łańcuch przeskoczył. ASO się wypięło. Auto miało chyba 5 lat i coś około 115kkm. Kupili używany silnik z VW i przełożyli P&P :szeroki_usmiech
                                    Pisał Sebastian

                                    Komentarz

                                    • misza_zabrze
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1371
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                      #19
                                      SS, co do 1.4 TSI recall jest ale na sprawdzenie, tylko ze glownie chodzi i silniki 1.4 twincharge.
                                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                      Komentarz

                                      • SS
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 16209
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        misza_zabrze, już jest po wymianie więc...
                                        Pisał Sebastian

                                        Komentarz

                                        • lszlachta
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 97

                                          #21
                                          Od roku jeżdżę 2.0 TSI CCZB i nie zauważyłem żadnego brania oleju.
                                          Silnik jest w porządku - średnie spalanie 8,5l/100km.
                                          Dynamika <100km/h taka jak w 1.8 CDAA, >100km/h dużo lepiej niż w 1.8.
                                          Pozdrawiam / Łukasz
                                          Była : O2FL 1.8tsi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70860
                                          Obecnie: VW Passat 2.0 TSI
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81552

                                          Komentarz

                                          • SS
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 16209
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            lszlachta, z tym taka sama nie przesadzaj :wink: w końcu i N i KM jest więcej :diabelski_usmiech
                                            Pisał Sebastian

                                            Komentarz

                                            • lszlachta
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 97

                                              #23
                                              Zamieszczone przez SS
                                              lszlachta, z tym taka sama nie przesadzaj :wink: w końcu i N i KM jest więcej :diabelski_usmiech
                                              Uwierz mi, że tego aż tak bardzo nie czuć - przynajmniej ja aż tak bardzo tego nie czuje. 2.0TSI - 211KM i 280Nm. 1.8TSI - 160KM i 250Nm z tego co pamiętam.
                                              Tak jak napisałem gdy jedziemy szybciej jest tylko lepiej - wtedy czuć znaczącą różnicę.
                                              Ale jeżeli komuś wydaje się, że to potwór to może się zdziwić.
                                              Podobnie jeśli komuś wydaje się, że DCC nieweluje wszelkie dziury i progi to też może się zdziwić. Polskie dziury, progi, studzienki i nierówności to twardy przeciwnik
                                              Pozdrawiam / Łukasz
                                              Była : O2FL 1.8tsi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70860
                                              Obecnie: VW Passat 2.0 TSI
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81552

                                              Komentarz

                                              • SS
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 16209
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez lszlachta
                                                Polskie dziury, progi, studzienki i nierówności to twardy przeciwnik
                                                na to jeszcze nic nie wymyślili bo w UE takich nie ma :szeroki_usmiech
                                                Co do mocy i Nm to jak jest ich więcej to powinna być różnica, bo inaczej "po co przepłacać" :wink:
                                                Pisał Sebastian

                                                Komentarz

                                                • lszlachta
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 97

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez SS
                                                  Co do mocy i Nm to jak jest ich więcej to powinna być różnica, bo inaczej "po co przepłacać" :wink:
                                                  Ale ja nie twierdzę, że nie ma - wręcz przeciwnie. Tak jak pisałem dynamika do 100km/h jest wg mnie podobna czyli wystarczająca a powyżej jest znacząco lepiej. Przyśpieszanie 120 - 160 trwa moment na 6-stce. Jeśli ktoś jeździ dużo po drogach szybkiego ruchu to zdecydowanie lepszy wybór niż 1.8.
                                                  Pozdrawiam / Łukasz
                                                  Była : O2FL 1.8tsi http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=70860
                                                  Obecnie: VW Passat 2.0 TSI
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81552

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...